Ara
  • bgultan

Toplu e-posta iletileri göndermek için adres mektup birleştirmeyi kullanma

Başlamadan önce, Word’de boş bir belge açın ve göndermek istediğiniz e-posta iletisinin gövdesini yazın.

E-posta göndermek için Outlook veya Gmail gibi MAPI uyumlu bir e-posta programının yüklü olması gerekir.

1. Adım: Ana belgenizi hazırlama

  • Postalar > Adres Mektup Birleştirmeyi Başlat > E-Posta İletileri'ne gidin.


2. Adım: Posta listenizi ayarlama

Posta listesi, sizin veri kaynağınızdır. Daha fazla bilgi için bkz. Adres mektup birleştirme için kullanabileceğiniz veri kaynakları.

İpuçları

  • Posta listeniz yoksa, adres mektup birleştirme işlemi sırasında bir liste oluşturabilirsiniz.

  • Excel elektronik tablosu kullanıyorsanız sıfırları korumak için posta kodları sütununu metin olarak biçimlendirin. Daha fazla bilgi için Excel'de adres mektup birleştirme numaralarını, tarihlerini ve diğer değerleri biçimlendirme konusuna bakın.

  • Outlook kişilerinizi kullanmak istiyorsanız Outlook’un varsayılan e-posta programınız olduğundan ve Word ile aynı sürümde olduğundan emin olun.


3. Adım: Posta listenizi e-posta iletinize bağlama

Veri kaynağınızda e-posta adreslerini içeren bir sütun bulunduğundan ve e-posta gönderdiğiniz kişilerin her biri için bir e-posta adresi olduğundan emin olun.

  1. Postalar > Alıcıları Seç'e gidin.

  2. Bir veri kaynağı seçin. Daha fazla bilgi için bkz. Adres mektup birleştirme için kullanabileceğiniz veri kaynakları.

  3. Dosya > Kaydet'i seçin.

Posta listenizi düzenlemeniz, sıralamanız veya filtrelemeniz gerekiyorsa, bkz Adres mektup birleştirme: Alıcıları Düzenle.

4. Adım: E-posta iletisine kişiselleştirilmiş içeriği ekleme

  1. Postalar > Selamlama Satırı’na gidin.

  2. Kullanmak istediğiniz biçimi seçin.

  3. Birleştirme alanını eklemek için Tamam’ı seçin.

  4. Dosya > Kaydet'i seçin .

Veri kaynağınızdaki diğer alanları e-posta iletinize ekleyebilirsiniz. Daha fazla bilgi için bkz. Adres mektup birleştirme alanları ekleme. Not: Alan ekledikten sonra e-postanızı el ile biçimlendirmeniz gerekir. Adresinizin veya diğer alanların herhangi bir bölümü eksikse düzeltmek için bkz. Adres mektup birleştirme: Alanları Eşleştir. Birleştirilen içeriğin yazı tipini, boyutunu veya aralığını değiştirmek için, birleştirme alanı adını seçip istediğiniz değişiklikleri yapın.


5. Adım: Önizleme ve işlemi tamamlama

  1. Önizleme Sonuçları’nı seçin ve ardından mektubunuzun gövdesinde adları ve adresleri görmek için Sonraki veya Önceki düğmesini seçin.


  1. Bitir ve Birleştir > E-Posta İletileri Gönder'i seçin.

  1. Kime kutusunda, posta listenizdeki e-posta adresi sütununu veya alanını seçin. Not: Word her e-posta adresine ayrı bir ileti gönderir. Bilgi ya da Gizli alanına başka alıcı ekleyemezsiniz. Bağlantı ekleyebilirsiniz ancak e-postaya ek ekleyemezsiniz.

  2. Konu satırı kutusuna iletiyle ilgili bir konu yazın.

  3. Belgeyi, e-posta iletisinin gövdesi olarak göndermek için Posta biçimi kutusunda, HTML’yi veya Düz metin'i seçin.

  4. Kayıtları gönder’in altında, aşağıdakilerden birini kullanın: Tüm kayıtlar (varsayılan).

  • Geçerli kayıt; yalnızca ekranınızda görüntülenen kaydın iletisi gönderilir.

  • Başlangıç ve Bitiş; kayıtların yalnızca belli bir aralığı gönderilir.

Adres mektup birleştirmeyi çalıştırmak için Tamam.

6. Adım: Kişisel iletiyi kaydetme

Dosya > Kaydet'e gidin. Ana belgeyi kaydettiğinizde bu belgenin veri kaynağıyla arasındaki bağlantıyı da kaydedersiniz. Yeniden kullanmak için, belgeyi açın ve veri kaynağıyla bağlantıyı tutmanız istendiğinde Evet'i seçin.

0 görüntüleme0 yorum