Başlamadan önce, Word’de boş bir belge açın ve göndermek istediğiniz e-posta iletisinin gövdesini yazın.
E-posta göndermek için Outlook veya Gmail gibi MAPI uyumlu bir e-posta programının yüklü olması gerekir.
1. Adım: Ana belgenizi hazırlama
Postalar > Adres Mektup Birleştirmeyi Başlat > E-Posta İletileri'ne gidin.
2. Adım: Posta listenizi ayarlama
Posta listesi, sizin veri kaynağınızdır. Daha fazla bilgi için bkz. Adres mektup birleştirme için kullanabileceğiniz veri kaynakları.
İpuçları
Posta listeniz yoksa, adres mektup birleştirme işlemi sırasında bir liste oluşturabilirsiniz.
Excel elektronik tablosu kullanıyorsanız sıfırları korumak için posta kodları sütununu metin olarak biçimlendirin. Daha fazla bilgi için Excel'de adres mektup birleştirme numaralarını, tarihlerini ve diğer değerleri biçimlendirme konusuna bakın.
Outlook kişilerinizi kullanmak istiyorsanız Outlook’un varsayılan e-posta programınız olduğundan ve Word ile aynı sürümde olduğundan emin olun.
3. Adım: Posta listenizi e-posta iletinize bağlama
Veri kaynağınızda e-posta adreslerini içeren bir sütun bulunduğundan ve e-posta gönderdiğiniz kişilerin her biri için bir e-posta adresi olduğundan emin olun.
Postalar > Alıcıları Seç'e gidin.
Bir veri kaynağı seçin. Daha fazla bilgi için bkz. Adres mektup birleştirme için kullanabileceğiniz veri kaynakları.
Dosya > Kaydet'i seçin.
Posta listenizi düzenlemeniz, sıralamanız veya filtrelemeniz gerekiyorsa, bkz Adres mektup birleştirme: Alıcıları Düzenle.
4. Adım: E-posta iletisine kişiselleştirilmiş içeriği ekleme
Postalar > Selamlama Satırı’na gidin.
Kullanmak istediğiniz biçimi seçin.
Birleştirme alanını eklemek için Tamam’ı seçin.
Dosya > Kaydet'i seçin .
Veri kaynağınızdaki diğer alanları e-posta iletinize ekleyebilirsiniz. Daha fazla bilgi için bkz. Adres mektup birleştirme alanları ekleme. Not: Alan ekledikten sonra e-postanızı el ile biçimlendirmeniz gerekir. Adresinizin veya diğer alanların herhangi bir bölümü eksikse düzeltmek için bkz. Adres mektup birleştirme: Alanları Eşleştir. Birleştirilen içeriğin yazı tipini, boyutunu veya aralığını değiştirmek için, birleştirme alanı adını seçip istediğiniz değişiklikleri yapın.
5. Adım: Önizleme ve işlemi tamamlama
Önizleme Sonuçları’nı seçin ve ardından mektubunuzun gövdesinde adları ve adresleri görmek için Sonraki veya Önceki düğmesini seçin.
Bitir ve Birleştir > E-Posta İletileri Gönder'i seçin.
Kime kutusunda, posta listenizdeki e-posta adresi sütununu veya alanını seçin. Not: Word her e-posta adresine ayrı bir ileti gönderir. Bilgi ya da Gizli alanına başka alıcı ekleyemezsiniz. Bağlantı ekleyebilirsiniz ancak e-postaya ek ekleyemezsiniz.
Konu satırı kutusuna iletiyle ilgili bir konu yazın.
Belgeyi, e-posta iletisinin gövdesi olarak göndermek için Posta biçimi kutusunda, HTML’yi veya Düz metin'i seçin.
Kayıtları gönder’in altında, aşağıdakilerden birini kullanın: Tüm kayıtlar (varsayılan).
Geçerli kayıt; yalnızca ekranınızda görüntülenen kaydın iletisi gönderilir.
Başlangıç ve Bitiş; kayıtların yalnızca belli bir aralığı gönderilir.
Adres mektup birleştirmeyi çalıştırmak için Tamam.
6. Adım: Kişisel iletiyi kaydetme
Dosya > Kaydet'e gidin. Ana belgeyi kaydettiğinizde bu belgenin veri kaynağıyla arasındaki bağlantıyı da kaydedersiniz. Yeniden kullanmak için, belgeyi açın ve veri kaynağıyla bağlantıyı tutmanız istendiğinde Evet'i seçin.
Yorumlar